İslamiyet, sanıldığının aksine “demokrasi”yi savunan bir sistemdir… Dikkat ederseniz peygamber efendimiz öldüğünde yönetim, babadan oğula geçen bir sistem haline dönüş-me-miştir…
Peygamber efendimiz öleceğini anlamış olmasına rağmen, “ülkeyi şu kişi idare etsin” diye bir vasiyette bulun-ma-mıştır…
Peygamber efendimiz as ölünce şura kararıyla Hz Ebubekir halife olmuştur… Ve Ebubekir ra. ölünce, yerine hz. Ebubekir ‘in oğlu değil, şura ile Hz ömer seçilmiştir… peki “Şura”nın kaynağı nedir…
Kur’an ı Kerim’ de adı “ŞURA” olan bir sure vardır… Bu adı, 38. âyette geçen ve müslümanların, işlerini aralarında danışma ile yapmalarının gereğini bildiren Şurâ kelimesinden almıştır.
“Onların iş ve yönetimleri aralarında şura iledir.”Şura Suresi 38
Enteresan… Bize yönetimin islamiyete göre, babadan oğula geçmesi gerektiği öğretilmiş değil miydi… Ama belki bu durum sadece yönetici seçimini kapsıyordur… Peygamber efendimiz as’ın aldığı kararları şura ile alması düşünülemez bile değil mi?
Şimdiki ayeti –dikkatli- okumanızı rica edeğim…
“Allah’tan bir rahmet sayesindedir ki sen onlara yumuşak davrandın. Eğer kaba saba, katı yürekli olsaydın, senin çevrenden kesinlikle dağılır giderlerdi. O halde bağışla onları, af dile onlar için, iş ve yönetim konusunda da onlarla şuraya git.” Ali İmran Suresi 159
Demek ki neymiş… Otoriter, ben ne dersem öyle olacak diye bir sistemi peygamber efendimiz as. bile uygula-ma-mış…
Peki ne oldu da İslamiyet sanki böyle bir dinmiş gibi uygulandı…
İşte bunu anlamak için Emevi dönemini bilmek gerekiyor… Ülkemizde ki müslümanların en büyük eksikliği sadece kendi dinlerini araştırmadan öğrenmelerinden kaynaklanmıyor;
İslam tarihini de bilmiyorlar…
Ve bu tarih bilinmediğinde sap ile saman birbirine karışıyor…
Emevi dönemiyle beraber yönetim babadan oğula geçen bir sistem halin geldi… Sonra ne oldu… Şura ortadan kalktı… Saltanat geldi…
Sanki saltanat sahibi, kutsanmış veya seçilmiş bir aile… Yönetim illa onun “oğluna” geçmeli… Kızına değil… Oysa Kur’an da ,sebe melikesinin ülkeyi şura kararlarına dikkat ederek nasıl yönettiği anlatılmış… Kur’an, kadınların hükümdar olabilmelerine karşı olsaydı, böyle bir örneği anlatırmıydı ya da bunu yasaklayan bir ayet olması gerekmez miydi…
(Süleyman’ın mektubunu alan Sebe’melikesi,) “Beyler, ulular! Bana çok önemli bir mektup bırakıldı” dedi. “Mektup Süleyman’dandır, rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla (başlamakta) dır.””Bana baş kaldırmayın, teslimiyet gösterip bana gelin, diye (yazmaktadır)”.
(Sonra Melike) dedi ki: Beyler, ulular! Bu işimde bana bir fikir verin. (Bilirsiniz) siz yanımda olmadan (size danışmadan) hiçbir işi kestirip atmam. Neml suresi 29,32
Nasıl ki Hitler, evrim teorisini kullanıp bunu toplu katliamlar için sebep olarak görmüşse, kimileri de dini bu amaç için kullanmış…
Zafiyet, inanılan da (ister insan hakları bildirgesi, ister din, ister evrim teorisi) değil…
İnanan kişinin; inandığını nasıl algıladığında, yorumladığında…
Kişinin özünde, başkalarının inancına saygı yoksa, dünyanın en demokratik sistemini bile uygulasa, kendinden ayrı düşünenlere dünyayı dar eder…
İslamiyette “şura” esastır…
Eğer saltanatla bir derdiniz varsa, (ki sözüm temcit pilavı gibi ne zaman İslami konular açılsa meseleyi laik sistem en iyisidir e getirenlere )
Bunun hesabını lütfen Emevi – Abbasi hükümdarlarından sorun…
Benim gibi, laik sistemle derdi ol-ma-yan, saltanat karşıtı demokrasiye inanan Müslümanları da yormayın…
yazıların nasıl doyurucu bir bilsen lakin konu içinde verdiğin her bir örnek başlıca bir merak kaynağı haberin olsun 😉 Merak bu ya; mesela ilk fırsatta Emevi-Abbasi tarihini okuyacağım.
Melike, “Hükümdarlar bir memlekete girdiler mi orayı perişan ederler ve halkının ulularını hakir hâle getirirler. (Herhalde) Onlar da böyle yapacaklardır” dedi ( Neml – 34 ) Şura önerisi yapılırken ardından gelen ayette hükümdarlığın monarşinin ne yaptığı ve ne yapabileceği de gözler önüne serilmiş oluyor . Gözden kaçırılmaması lazım
Suleymanla ilgili bahisler , gelenekselleştirdiğimi pek çok din dışı konuyu anlatması açısından çok güzel . Misal sebe 13 Süleyman ın heykeller yaptırdığından bahsediyor . Süleyman put yapıyorum diye düşünmemiş . allah da kınamamış .Kadın bir yönetici ve onun danışma meclisinden ve hükümdarların kötülüğünden tabiatından bahsetmiş .Görmeyen görmüyo yine de..